Design-iværksættere i samarbejde med Tuborg

Under årets Roskilde Festival har en iværksættervirksomhed med rødder i Det Grønne Iværksætterhus under Scion DTU indledt et tæt samarbejde med Tuborg.

DropBucket – en bæredygtig skraldespand, der har vundet designprisen Red Dot: Best of the best – er således centrum i Tuborgs kampagne ’Drik med Respekt’.

Samarbejdet betyder, at 30 ambassadører for kampagnen uddeler 4.000 DropBuckets på festivalområdet, fortæller om affaldssortering og ansvarlighed og inviterer festivalgæsterne med i en konkurrence om at vinde en Camp Makeover og oprydning i deres lejr samt festivalgear fra Tuborg.

Dermed indgår DropBucket som afgørende del af Tuborgs markedsføring. Og den bæredygtige papskraldespand, der er specielt designet til netop festivaler og events, får massiv eksponering.

-Det er det helt rigtige for os at være med i Tuborgs kampagne “Drik Med Respekt”, der bakker op om meningen med DropBucket og ansvarlighed indenfor miljø og affald, siger Heiða G. Nolsøe, der sammen med Marie S. Berggreen er iværksætterne bag DropBucket.

Det er første gang på Roskilde Festival, at et kommercielt brand sætter fokus på de store udfordringer med affaldshåndtering på festivaler.

DropBucket er tilknyttet Det Grønne Iværksætterhus og har fået sparring vedrørende patenter og samarbejdsaftaler samt praktikanter fra forskerparken Scion DTU.