Ny personalerestaurant trak lange køer

I dagens anledning var frokosten på ’husets’, dvs. den nye forpagters, regning, og at dømme efter længden på køen omkring middagstid faldt det i den grad i gæsternes smag. Det gjorde menuen tilsyneladende også, siger forpagter Thomas Durlev med et skævt smil. Sammen med sit personale nåede han at bespise i omegnen af 350 gæster i løbet af godt to timer. Til sammenligning passerer cirka 230 forbi kasseapparatet på en almindelig hverdag.

”Det var godt at komme i gang. Det er jo et fantastisk hus at komme ind i med en masse kreative mennesker, og vi har allerede fået fine tilbagemeldinger på maden,” siger Thomas Durlev.

Selv om et stort skilt ved indgangen stadig bekendtgør, at man er på vej ind i ’kantinen’, så insisterer Thomas Durlev på, at det er en personalerestaurant, han ønsker at drive, ikke en kantine.

”Ikke et ondt ord om kantiner – det er bare ikke den type madoplevelse, vi ønsker at byde på. Det skal være hyggeligt og rart, og det indebærer blandt andet, at plasticbakker er bandlyst,” siger Thomas Durlev.

Han har ambitioner om på sigt ’at udvide’ åbningstiden fra de daglige to timer omkring frokost til også at omfatte såkaldte pop up-restauranter, der åbner og lukker igen samme dag, typisk med et tema som omdrejningspunkt.

”Det kunne for eksempel være en romantisk seksretters-menu fredag aften, hvor de ansatte kan invitere deres bedre halvdel ud at spise, eller aftener med standup og lækker mad,” siger han.